O NAS
Sielankowo, to prowadzone sercem i pasją przedszkola czynne cały rok. Przyjazne dziecku, ciepłe, pogodne i rodzinne. Zapraszamy Państwa do naszych trzech placówek pod szyldem „Sielankowo” w Rąbieniu przy ulicy Pańskiej 15 oraz w Aleksandrowie Łódzkim przy ulicy Piaskowej 56/58 i ulicy Sportowej 29/31. Nasze najmłodsze "dziecko", to Żłobek Sielankowo, do którego przyjmujemy maluszki po pierwszym roku życia.
Nasze Atuty
- Już od 2007 roku cieszymy się sympatią i zaufaniem rodziców.
- Doświadczony zespół młodych, pełnych pasji wykształconych nauczycieli. Naszych pedagogów w opiece nad dziećmi wspierają psycholog, logopeda i metodyk.
- Realizowany przez nas program pracy dydaktyczno-wychowawczej nie tylko zapewnia realizację tzw. podstawy programowej, ale w wielu obszarach znacznie ją rozwija.
- Dogodna lokalizacja i korzystne godziny pracy – mieścimy się w budynku z własnym ogrodem i placem zabaw.
- Aktywnie słuchamy sugestii i wniosków płynących od Rodziców naszych wychowanków, chętnie też służymy dobrą radą i wskazówkami w kwestiach wychowawczych.
- Ambitny i przyjazny dzieciom program wychowawczo-dydaktyczny – zadania opieki i edukacji przedszkolnej realizujemy poprzez nowoczesne metody pracy z małym dzieckiem.
- Rozsądne czesne – rodzeństwom zapewniamy zniżki, w ramach czesnego mnóstwo zajęć dodatkowych a także wycieczki, teatrzyki warsztaty i wizyty gości.
- Bogata oferta zajęć dodatkowych – do wyboru mamy: zobacz więcej
- Wyjątkowy kalendarz imprez – – obok tradycyjnych uroczystości proponujemy także bardziej „zwariowane” obchody m.in. Dzień mleka, Dzień Dinozaura, Dzień Kredki, Dzień Bajki, Dzień Pluszowego Misia i mnóstwo innych!
Co nas wyróżnia
Możemy pochwalić się doświadczonym zespołem młodych, pełnych pasji wykształconych nauczycieli, którzy szybko podbijają dziecięce serca. Naszych pedagogów w opiece nad przedszkolakami regularnie wspierają psycholog, logopeda i metodyk. W przestronnych salach realizujemy ambitny i przyjazny dzieciom program pracy dydaktyczno-wychowawczej, który nie tylko zapewnia realizację tzw. podstawy programowej, ale w wielu obszarach znacznie ją rozwija.
Jak pracujemy
Zadania opieki i edukacji przedszkolnej realizujemy poprzez nowoczesne metody pracy z małym dzieckiem. Wykorzystujemy również techniki multimedialne, a nasi wychowankowie świetnie radzą sobie w szkole. Poprzez stały, codzienny kontakt z rodzicami chcemy aby nasze działania wychowawcze wobec Dzieci były spójne zarówno w „Sielankowie” jak i w domu .To bardzo ważne zadanie, które wykonujemy z pasją i radością.
Stwarzamy dzieciom możliwość poszerzania indywidualnych zainteresowań. Poprzez swobodną, wesołą zabawę zapewniamy rozwój mowy, wyobraźni i twórczego myślenia.
Dodatkowe atrakcje
W ofercie mamy też mnóstwo zajęć dodatkowych – bajkoterapia, angielski, rytmika, taniec, gimnastyka, to absolutna podstawa i oczywiście u nas ją Państwo znajdziecie. Dzieci poszerzają indywidualne zainteresowania również na zajęciach z karate, ceramiki, w „Akademii dyplomacji” (dziecięcy savoir – vivre) i podczas zajęć „Małe BHP”. Rączki i głowy do nauki czytania i pisania przygotowujemy w oparciu o Metodę Dobrego Startu, nieobca nam „Matematyka dla smyka”, „Zabawa w teatr” i „Kuchcikowo”, „Śpiewanki” oraz „Plastusiowo”. Wyjeżdżamy również na wycieczki.
Koncepcja pracy przedszkola
Charakterystyka przedszkola
Placówka powstała w 2007. Pierwsze 3 lata działalności opieki nad dziećmi odbywały się pod szyldem Akademia Dziecka „Sielankowo”. W 2010 Akademia przekształciła się w Punkt Przedszkolny „Sielankowo”.
W 2011 placówka została przekształcona w Przedszkole Niepubliczne „Sielankowo”,
a mieści się w Rąbieniu przy ul. Pańskiej 15, na terenie gminy Aleksandrów Łódzki. W 2014 roku został otwarty oddział w Aleksandrowie Łodzkim przy ul. Piaskowej 56/58 a w 2021 ruszył oddział przy ul Sportowej 29/31.
Przedszkole działa przez cały rok szkolny w godz. 7.00-17.30, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy. W okresie ferii szkolnych i wakacji letnich Sielankowo również realizuje zadania określone przez podstawę programową, dodatkowo organizuje się więcej form rekreacyjno-wypoczynkowych i zajęcia promujące bezpieczne zachowania. Przedszkole prowadzi również grupę dzieci sześcioletnich, realizujących Roczne przygotowanie przedszkolne.
Przedszkole oferuje dla wszystkich dzieci zajęcia dodatkowe umożliwiając przedszkolakom udział
Przedszkole prowadzi także zajęcia dla rodziców:
-konsultacje pedagogiczne
-konsultacje psychologiczne
-zajęcia integrujące dzieci i rodziców
-program adaptacyjny „Sielankowe przedszkolaki nie płaczą” dla dzieci i rodziców
Przedszkole działa w dni robocze w godzinach 7.00 – 17.30. Zajęcia z dziećmi realizują Podstawę Programową Wychowania Przedszkolnego Zgodnie z Podstawą Programową nauczyciele prowadzą obserwacje pedagogiczne w celu poznania możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentują te obserwacje. W oparciu o te zalecenia, Przedszkole przygotowuje szczegółowe programy zajęć na każdy dzień tygodnia. Plany te obejmują: tytuły sytuacji edukacyjnych realizowanych w poszczególnych częściach dnia, opisy celów ogólnych i szczegółowych oraz numery obszarów tematycznych, w które zajęcia się wpisują.
Dzieci otrzymują 3 posiłki dziennie (śniadanie, obiad i podwieczorek).
BAZA PRZEDSZKOLA
Obie nasze placówki mają po 3 sale dydaktyczne wyposażone w certyfikowane, bezpieczne meble i pomoce dydaktyczne oraz zabawki atrakcyjne dla dzieci, uruchamiające ich wyobraźnię oraz pomagające ćwiczyć niezbędne umiejętności; hol/szatnię wyposażoną w szafki do przechowywania prywatnych rzeczy dziecka a taze tablice do eksponowania dziecięcych wytworów, ogród przedszkolny a w nim piaskownicę, zjeżdżalnię, mini ściankę wspinaczkową, domki i zabawki;, sprzęt do rekreacji,; zaplecze kuchenne, sanitarne i administracyjne.
ZARZĄDZANIE PRZEDSZKOLEM
• Praca nauczycieli oparta jest na realizacji wspólnych działań i celów zawartych w koncepcji pracy przedszkola. Nauczyciele planują działania, rozwiązują problemy i doskonalą metody i formy pracy.
• Dyrektor jest kreatywny i konsekwentny w działaniu, preferuje nowatorskie metody pracy z dziećmi.
• Warunki lokalowe i wyposażenie umożliwiają realizowanie przyjętych programów i projektów, sprzyjają zabawie, doświadczaniu i wypoczynkowi
SPECYFIKA PRACY PRZEDSZKOLA
Specyfiką pracy przedszkola jest wspomaganie edukacji dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym. Placówka pełni w równej mierze funkcje opiekuńcze, wychowawcze i kształcące. W przedszkolu Sielankowo cechą wyróżniająca i specyficzną jest brak profilu edukacyjnego. Jest to działanie zamierzone, mające na celu umożliwienie wszystkim dzieciom korzystanie bardzo bogatej oferty zajęć dodatkowych. Chcemy aby chłonne umysły przedszkolaków miały możliwość zaznajomienia się z różnymi dziedzinami i obszarami.
W Sielankowie bardzo duży nacisk kładziemy na zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa. W tym celu w każdej z sal wprowadzone są zabezpieczenia sprzętów, nad bezpieczeństwem dzieci czuwają dwaj nauczyciele. Przedszkole posiada niezbędne procedury i regulaminy regulujące kwestie bezpieczeństwa.
Jako przedszkole wiemy, że najważniejszą rzeczą jest współpraca z rodzicem i wspólny front wychowawczy. Naszym celem oprócz wsparcia w wychowaniu i edukacji dzieci jest też pedagogizacja rodziców.
Wizja placówki
1.Przedszkole jest placówką przyjazną, innowacyjną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole, nastawiona na osiąganie sukcesu.
2.Przedszkole umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom oraz uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska.
3.Atmosfera sprzyja akceptacji każdego dziecka, przeciwdziała izolacji społecznej i nietolerancji wobec wszelkich „inności”.
4.Rodzice są partnerami uczestniczącymi w życiu przedszkola, a przede wszystkim w procesie wychowawczym dziecka.
5. Praca Przedszkola ukierunkowana jest na dziecko, jego potrzeby, umożliwia mu wszechstronny rozwój osobowości.
6.Zatrudnia wykwalifikowaną, kompetentną, zaangażowaną i odpowiedzialną kadrę pedagogiczna.
7.Przedszkole stwarza dzieciom możliwość samorealizacji, pracy z rówieśnikami, kreatywnego myślenia, działania i przeżywania, uczestniczenia w ciekawych zajęciach, poznawania otaczającej rzeczywistości z zachowaniem wartości uniwersalnych: dobra, prawdy i piękna.
8.Wszyscy przestrzegają praw dziecka, dbają o dobre stosunki międzyludzkie i skuteczną komunikacje interpersonalną.
9.Przedszkole promuje swoje osiągnięcia w środowisku lokalnym.
Dziecko w naszym przedszkolu
-
czuje się bezpiecznie, jest optymistyczne, wesołe, otwarte,
-
jest akceptowane takie, jakie jest,
-
ma możliwość indywidualnego rozwoju i osiąga sukces,
-
jest ciekawe poznawczo i aktywne twórczo, kreatywne, chętnie podejmuje nowe wyzwania,
-
uczy się dostrzegać swoje mocne strony, buduje pozytywny obraz samego siebie,
-
uczy się dostrzegać potrzeby innych ludzi, współpracować z innymi,
-
poznaje swoje prawa i obowiązki,
-
osiąga dojrzałość szkolną na wymaganym poziomie korzystając ze stworzonych warunków, gwarantującą bezproblemowe rozpoczęcie nauki w szkole
Rodzice w naszym przedszkolu:
-
otrzymują systematyczną, częstą. rzetelną i obiektywną informację o postępach i niepowodzeniach dziecka,
-
współpracują z nauczycielami,
-
otrzymują pomoc specjalistów,
-
wyrażają swoją opinię i oceniają pracę przedszkola,
-
aktywnie uczestniczą w życiu przedszkola,
-
są partnerami w obranej wspólnej z przedszkolem drodze wychowawcze j w tworzeniu klimatu placówki
Zasady współpracy z rodzicami:
- Rodzice są partnerami, w ramach wypracowanych zasad współdecydują w sprawach przedszkola:wychowawczych i organizacyjnych.
- Przedszkole pozyskuje i wykorzystuje opinie rodziców na temat swojej pracy.
Rodzice są zaangażowani w życie przedszkola, współorganizują tradycyjne uroczystości,
Przedszkole wspiera rodziców w wychowaniu dzieci poprzez dobry przepływ informacji.
Rodzice współpracują z nauczycielami w rozwijaniu umiejętności i zmniejszaniu deficytów rozwojowych swojego dziecka.
Rodzice otrzymują informację na temat osiągnięć i niepowodzeń dziecka. Zapoznawani są z wynikami obserwacji oraz gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole.
Formy współpracy z rodzicami:
- zebrania grupowe,
- zebrania adaptacyjne
- zajęcia adaptacyjne dla nowo przyjętych dzieci,
- konsultacje indywidualne,
- prowadzenie kącików dla rodziców(informacje, eksponowanie prac,)
- Zmienna ekspozycja na tablicach ogłoszeń – przedstawianie ciekawych artykułów, pomysłów na ćwiczenia (logopedyczne, grafomotoryczne itp.)
- organizacja dni otwartych i zajęć otwartych dla rodziców,
- organizacja szkoleń , warsztatów pedagogizujących dla rodziców,
- organizacja uroczystości, inscenizacji, konkursów, pikników rodzinnych
- włączenie rodziców do organizacji imprez kalendarzowych, przedszkolnych,
- konkursy, akcje edukacyjne
- angażowanie rodziców w pracę na rzecz przedszkola i poszczególnych grup.
Model absolwenta:
Dziecko kończące przedszkole: potrafi dobrze funkcjonować w roli ucznia, ponadto
wykazuje :
- motywację do uczenia się i do wysiłku intelektualnego,
- zainteresowanie treściami nauczania, chęć poznawania czegoś nowego,
- umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania z posiadanych wiadomości, uważnego słuchania,
- umiejętność koncentracji, pracy przez dłuższy czas, wytrwałość,
- umiejętność współpracy w grupie
- umiejętność radzenia sobie z trudnościami
- tolerancję wobec innych, odmiennych postaw, przekonań
-samodzielność,
-odporność na stres (sytuacje problemowe, konflikty z kolegami)
posiada:
-zdolność do obdarzania innych uwagą i porozumiewania się w zrozumiały dla nich sposób
-wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia
-podstawowa wiedzę o świecie;
umie:
- cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcję, gdy samodzielnie wykona zadanie,
rozumie, zna, przestrzega:
- prawa dziecka i respektuje prawa innych ludzi,
-zasady bezpieczeństwa, zasad higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną
- zasady kultury współżycia, postępowania,
- kulturę i dziedzictwo własnego regionu, symbole narodowe,
- potrzebę szanowania przyrody i środowiska;
nie obawia się:
- występować publicznie - reprezentować grupę, przedszkole,
- chwalić się swoimi pomysłami, osiągnięciami, sukcesami,
- wykazywać inicjatywy w działaniu,
- wyrażania swoich uczuć;
Dziecko ma prawo do:
-
życia i rozwoju, myśli, sumienia i wyznania,
-
aktywnej, serdecznej miłości i ciepła,
-
spokoju i samotności, gdy tego chce,
-
odseparowania się jako osoba również od dorosłych lub innych dzieci,
-
snu lub wypoczynku, jeśli jest zmęczone,
-
indywidualnego procesu rozwoju i własnego tempa tego rozwoju,
-
pomocy i ochrony przy pokonywaniu przeżyć wywołanych przemocą,
-
wypowiedzi i aktywnej dyskusji z dorosłymi i dziećmi,
-
wspólnoty i solidarności w grupie,
-
aktywnego kształtowania kontaktów socjalnych i otrzymania w tym pomocy,
-
zabawy i wyboru towarzyszy zabaw,
-
pomocy ze strony dorosłych i kontaktów z nimi na zasadzie równouprawnienia,
-
nauki, informacji,
-
badania i eksperymentowania,
-
nauki, jak podchodzić do niebezpieczeństw,
-
doświadczenia konsekwencji swojego zachowania,
-
zdrowego żywienia
Misja Przedszkola
Nasze Przedszkole:
1.Zapewnia dzieciom opiekę oraz bezpieczeństwo psychiczne i fizyczne.
2.Wspiera działania wychowawcze i edukacyjne rodziców.
3.Tworzy warunki do nabywania przez dziecko umiejętności zgodnie z jego możliwościami rozwojowymi.
4.Kieruje się zasadami wynikającymi z Konwencji Praw Dziecka oraz powszechnie przyjętymi normami społecznymi i moralnymi.
5.Organizuje sprawne funkcjonowanie organów przedszkola i zarządzania placówką.
6.Analizuje i ocenia efekty swojej pracy, a uzyskane wyniki wykorzystuje do ciągłego doskonalenia się.
Cele ogólne
1. Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa .
2. Przedszkole doskonali efekty swojej pracy.
3. Procesy zachodzące w przedszkolu służą realizacji przyjętej w przedszkolu koncepcji pracy.
4. W przedszkolu dba się o prawidłowy przebieg i doskonalenie procesów edukacyjnych.
5. Przedszkole jest integralnym elementem środowiska, w którym działa.
6. Przedszkole współpracuje ze środowiskiem na rzecz rozwoju własnego i lokalnego.
7. Przedszkole racjonalnie wykorzystuje warunki, w których działa.
8. Zarządzanie przedszkolem
9. Zarządzanie zapewnia funkcjonowanie przedszkola zgodnie z przyjętą koncepcją rozwoju.
CELE SZCZEGÓŁOWE
1. Współpraca z rodzicami płaszczyzną jednolitych oddziaływań.
2.Stworzenie najkorzystniejszych warunków do rozwoju dziecka
3.Rozbudzenie zaciekawienia poznawanym światem.
4.Kultywowanie własnej, naturalnej chęci uczenia się.
5.Nauka przez aktywne działanie.
6.Stymulowanie całościowego, harmonijnego rozwoju dziecka, zgodnie z jego indywidualnym tempem.
7.Głębokie poszanowanie osobowości dziecka, zapewnienie mu samodzielności i niezależności od dorosłych.
8.Okazywanie sobie wzajemnej pomocy na linii dziecko-dziecko, dziecko-dorosły.
ZASADY PRACY
Zasady pracy w przedszkolu zapewniają podmiotowe traktowanie dziecka, są nimi:
1.Zasada indywidualizacji
2.Zasada integracji
3.Zasada wolności i swobody działania
4.Zaspakajanie potrzeb dziecka
5.Zasada aktywności
6.Organizowania życia społecznego
Aby zrealizować obowiązujące treści programowe, wykorzystywane będą metody aktywne, problemowe, twórcze oraz tradycyjne. Wszystkie metody pracy z dzieckiem uwzględniają podstawową formę jego aktywności, tj. zabawę. Organizacja pracy nauczyciela z wykorzystaniem ww. metod uwzględniać będzie wielostronny rozwój dziecka.
METODY
- metoda prof. E.Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskie j- Dziecięca matematyka,
- Ruch Rozwijajacy Weroniki Sherbone
- opowieść ruchowa
- pedagogika zabawy KLANZA
- Metoda Dobrego Startu
- relaksacja
- bajkoterapia
- zabawy paluszkowe
FORMY PRACY:
praca indywidualna
praca w małych zespołach
praca z całą grupą
zabaw
WSPÓŁPRACA PRZEDSZKOLA
ze studentami:
- odbywanie w placówce praktyk studenckich pedagogiki ogólnej, zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej
- umożliwianie uczniom gimnazjum odbywania wolontariatu w przedszkolu
- opieka nauczycieli przedszkola nad praktykantami
- ankiety
- dzielenie się wiedzą i doświadczeniem
z innymi przedszkolami o szkołami:
Przedszkolaki uczestniczą w przeglądach, konkursach, festiwalach wspólnie z innymi przedszkolami.
z innymi instytucjami:
cele:
-rozbudzanie zainteresowań i rozwijanie zdolności dzieci,
-satysfakcja z wykonanej pracy w postaci podziękowań, wyróżnień ,nagród,
-kształtowanie postaw społecznie pożądanych,
-kształtowanie nawyku dbania o bezpieczeństwo swoje i innych dzieci,
-urozmaicenie pracy dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej,
-poszerzenie kontaktów zawodowych, które mogą zaowocować dalszą współpracą na rzecz dzieci i placówki.
Współpraca z:
Urzędem Miasta
Komendą Powiatową Policji- bezpieczeństwo,
Strażą Pożarną- bezpieczeństwo,
Pobliskimi Szkołami Podstawowymi
Biblioteką Miejską,
Domami Kultury,
Klubami sportowymi
Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną,
SANEPIDem
PROMOCJA PLACÓWKI
Cele:
- pozyskiwanie wystarczającej ilości dzieci,
- nawiązanie współpracy ze sponsorami i partnerami,
- upowszechnianie w środowisku roli wychowania przedszkolnego
Działania promocyjne obejmują:
- prezentowanie życzliwej postawy wobec klientów,
- dbałość o dobrą opinię placówki w środowisku lokalnym,
- popularyzowanie wychowania przedszkolnego,
- prowadzenie kroniki przedszkola oraz strony internetowej,
- organizacja uroczystości ,
- zabieganie o notatki w prasie,
- prezentacja w lokalnych mediach,
- dbałość o estetykę otoczenia wewnątrz i na zewnątrz budynku,
- upowszechnianie informacji o przedszkolu
ZAMIERZENIA DO DALSZEJ PRACY:
w zakresie bazy
- dbanie o posiadane zasoby
- prenumerata pism specjalistycznych, zawierających wskazówki do pracy z dziećmi
- doposażenie ogrodu w sprzęt do zabawy oraz sprzęt rekreacyjny,
w zakresie dostrzegania potrzeb dzieci i rodziców,
- analiza potrzeb dzieci i rodziców pod kątem oferty zajęć dodatkowych
- zwiększenie ilości zajęć z języka angielskiego
- dokumentowanie fotograficzne działalności dziecka,
- planowanie cyklicznych spotkań indywidualnych z rodzicami w celu wymiany informacji o dziecku;
w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli:
- wspomaganie ,inspirowanie nauczycieli do podnoszenia kwalifikacji i zdobywania dodatkowych umiejętności
- zobowiązanie nauczycieli do promowania swoich osiągnięć
- doskonalenie umiejętności nauczycieli związanych z wykorzystaniem w swej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej, co spowoduje szybki przepływ istotnych informacji na płaszczyźnie dyrektor-nauczyciel, nauczyciel-nauczyciel
w zakresie współpracy ze środowiskiem i promocji przedszkola:
- kontynuowanie i rozszerzanie współpracy z innymi placówkami w celu promowania pracy z dziećmi metodami aktywnymi.
Wskaźniki efektywności koncepcji – kryteria sukcesu
• poszerzenie oferty edukacyjnej przedszkola o elementy nowatorskie i
innowacyjne,
• wzrost bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego dzieci,
• wzrost efektywności pracy nauczycieli, dobra współpraca w zespole,
• zwiększenie integracji rodziny z przedszkolem,
• zadowolenie rodziców z oferty edukacyjnej przedszkola, dobra opinia o
działalności przedszkola,
• zacieśnienie współpracy z instytucjami wspomagającymi przedszkole,
• upowszechnienie wiedzy o działalności przedszkola w środowisku,
• prowadzenie skutecznej polityki kadrowej
Koncepcję opracowała Karolina Kucharczyk - Szychowska